måndag 7 mars 2011

besvikelse

Efter jobbet - där jag blev fördröjd av lite kollegialt och trevligt snack - skyndade jag mig till Miljöstationen för att hiva en del bråte, och hem till "min" pojke och hans moster för att lämna en liten blomma (de har nyss fått egen lägenhet) och kalla till ett gemensamt möte nästa vecka och sedan till macken för att tanka och kolla lufttrycket i höger fram som ibland har en tendens att småpysa. Därefter vidare till affären för att bunkra lite förnödenheter för veckan och så slutligen hugga stickpåsen och promenera över till café Himmel och Pannkaka. Bara för att finna att det var... stängt. Trots löftet om måndagskvällsöppet så var det stängt. På grund av... personalbrist. Sorgligt men framförallt irriterande. Faktiskt. Det var bara att ringa runt till de som skulle komma (varav ett par hade råddat med barnvakter...) och blåsa av alltihop. Idag funkade det liksom inte att vara hemma hos mig. Så åkte jag hem och åt lite pasta och slängde in en plåt med kycklinglår i ugnen, för veckans luncher (till det blir det ris och grönsaker).

Kanske lika bra att det blev som det blev, ändå. Jag är frusen och trött och ska lägga mig tidigt. Igen. Jag är nog väldigt tråkig - men jag tycker det är mysigt och skönt att ligga under mitt duntäcke och läsa och emellanåt sträcka ut armen och ta tag i min stora mugg med kamomillte och klunka lite. Så det så.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 1296 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 0
TOTAL: 1296/1300 kcal
Viktminskning sedan förrförra veckan: -0.8 kg
Känsla: frusen

Inga kommentarer: