torsdag 24 mars 2011

bebisar

Igår fick jag fyra nya pelargonbebbar, från Rockdala. Två svart-lila Bonito (hängisar), en Mårbacka Tulpan och en Mystery, som är en s k "unikpelargon". Jag har lärt mig att unikpelargoner är en slags hybrider som både har doftande blad och ganska stora blommor. Om ett tag ska den se ut så här:

Jag orkade inte plantera om bebisarna igår, så jag gjorde det nu på morgonen, till tonerna av Vivaldis Våren, medan mitt hår fick lufttorka. Det ser ut att bli en solig, men blåsig, dag och jobwise blir den inte så väldigt tung. Fast... jag har en del rättningar att ta tag i... hmm... Och efter jobbet ska jag och [kollegan/vännen] Anna åka in till Kalmar för ett möte med engelsklärare. Jag ser fram emot det - kanske mest för att det är min gamle lärare/handledare från Högskolan i Halmstad, Chris Allen, som håller i det hela! Long time no see, typ.

Nu byter jag från Vivaldi till Dungen och fyller på min kaffemugg. Dags att börja samla ihop mig, så smått.

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Dungen! Hur kunde jag glömma!? =)
Tack!

magda sa...

Väl bekomme! :)))