tisdag 15 februari 2011

vänskapen

Livet är ju sådant. Man möter nya människor. Mest hela tiden. En del lämnar mindre avtryck och andra blir ens vänner för livet. En vän behöver ju inte nödvändigtvis vara någon man träffar, eller pratar med, dagligen och stundligen. Man liksom bara finns där för varandra ändå och när man väl ses eller ringer varandra så tar man bara upp tråden där man sist la ner den. En del visar sig vara sköna vänner först efter en lång tids bekantskap - andra blir man god vän med direkt. Och en del... visar efter en tid upp sidor som gör att man betvivlar den där vänskapen. Pratar bakom ens rygg. Kommer med griniga eller bittra personangrepp. Eller bara ignorerar en. Den sorten försöker jag sortera bort eftersom det kostar mig så mycket energi att fundera och kanske bli sårad eller ledsen för saker som - åtminstone för mig - förefaller obegripliga. Riktiga vänner kan ju prata om saker som stör eller som man undrar över. Eller..?

Och jag har några nära, sköna vänner (och en del verkligt fina vänämnen). Det räcker för mig, som Olle brukar säga.

(Olle)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 1308 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 465 (45 minuters konditionsträning)

TOTAL: 843/1300 kcal

Känsla: skönt loj.

Inga kommentarer: