måndag 14 februari 2011

take a walk...

Gryning. Sju minusgrader. Ute. Här inne: tända ljus på köksbordet och nybryggt kaffe i muggen. P1-morgon. Stillsam ihopsamling av mig själv inför en absolut fullpetad arbetsdag. När jag tänkte på jobbet igår hade jag glömt att jag ska sitta tentavakt hela förmiddagen också. Å andra sidan kan det bli bra planeringstid. Jag har en idé om vad vi ska göra. I vanliga fall är det inga som helst problem att fylla lektionstid med vettigt innehåll, men nu vill jag ju hålla an lite ifall Christina piggar på sig och dyker upp under veckan - då har ju hon en del godsaker planerade.

Alla Hjärtans Dag idag. So be it. Jag är inte så mycket för att fira det. Mina nära är mig kära alla årets dagar. Visst händer det att jag skickar ett litet kort för att berätta det - men det kan lika gärna hända någon annan dag på året. 29:e maj, till exempel...




Emmaboda 14 februari, 2011

Inga kommentarer: