onsdag 9 februari 2011

gryningstimmen

Jag har sovit ganska bra inatt. Jag hade satt väckaren på tio över sex och det var inga problem att kliva upp. Jag har fortfarande de där svettningarna på nätterna, men de är inte så farliga längre. Dock kändes det som en befrielse att komma upp och in i duschen. Jag var så trött igår kväll, men lyckades ändå plocka fram kläder tills idag. Det sparar alltid tid och, framförallt, energi på morgonen.

Jag har inte druckit något kaffe sedan förra lördagen, men bryggde mig en mugg nu. Sitter i soffan med morronteve på SVT1 och tända ljus på ett litet fat med vackra stenar och snäckor, på bordet. Kaffet smakar rätt okej igen. Morgonen är lugn och sakta ljusnar himlen utanför mina fönster. Jag tror det blir soligt och klart idag! Det blir fint, även om jag inte kommer att kunna tillbringa så mycket tid utomhus.

Okej. Nu är jag väl på spåret igen, då. Wish me luck.


Emmaboda 9 februari, 2011

Inga kommentarer: