fredag 11 februari 2011

fredagsbestyr

Den här fredagen känns väldigt mycket Finare än de två senaste. Jag firar det med rött nagellack och klänning. Det ser ut att kunna bli en hyfsat good hairday, också.

Men i Egypten firar man inte idag. När ska det där självgoda skröpplet Mubarak fatta? Han säger att han ska överlämna en del av sin makt till Suleiman. Som ju är - om möjligt? - ännu obehagligare än Mubarak själv. Jag kan inte säga att jag förstår folkets vrede och besvikelse. Jag är ju liksom här och inte där. Men jag har fantasi nog att greppa en del av det i alla fall...

Plusgrader ute. Det betyder att jag inte behöver skrapa bilrutor ifall jag får för mig att rasta min bil, lite. Kanske skulle jag ta den till jobbet? Eller så får det räcka med att gå hem och hämta den efteråt för att köra några ärenden och sedan en tur neråt Blekinge? Jo. Så får det bli. En morgonpromenad, om än superkort, kan nog vara skönt att ta sig.

Ha nu en så Fin Fredag ni bara kan, me lovely ones! Det ska jag ha!


Emmaboda 11 februari, 2011

Inga kommentarer: