måndag 10 januari 2011

uppstart

Jag lyckades läsa ut boken igår kväll. En varm bok som lämnade en mysig känsla kvar. Ändå hade jag svårt att somna sedan. Klockan hann nog bli bortåt midnatt innan Jon äntligen dök upp. Antagligen var jag lite uppskruvad inför terminsstarten. Det finns ingen anledning, men säg det till min hjärna halvtolv...

Idag börjar alltså vårterminen. Jag ser fram emot det! Dels ser mitt schema betydligt luftigare ut (vilket ju bara var att vänta sig, med tanke på hur höstterminens såg ut), dels startar jag upp ett par nya kurser och dels kommer jag nu in med en tillsvidareanställning. Nu kör vi!

Det blir en rätt händelserik vecka, det här. Det kan ju också vara en del av förklaringen till gårkvällens "uppskruvning". Idag blir det banken efter jobbet. Jag ska, efter nästan 22 år, byta bank. Och i slutet av veckan blir det skrivning av köpekontrakt. Stickcafé på onsdag. Lite arbete med godmanskapet. Och en triljard saker till, att hålla i huvudet och exekvera under veckan. Hej och hå.

Men än är klockan inte ens sju, kaffet smakar underbart och i magen ligger en portion gröt och värmer gott.


Emmaboda 10 januari, 2011

Inga kommentarer: