tisdag 11 januari 2011

tankar om tid

Sitter vid mitt köksbord, mätt och nöjd med min dag och tänker på hur den ena dagen avlöser den andra och tiden bara rullar på. Obevekligt. Av så djupa tankar blir man lite trött om man inte var det innan. Och det var jag. Det dagliga livet tröttar ut mig - på ett skönt vis. Jag har arbetat. Varit på banken. Och på gymmet. Lagat en god middag med pasta och en het tomatsås och därvidlag lagat en såpass stor omgång att veckans luncher nu också är fixade. Pratat lite med Jenny i Oslo och med min käraste som är uppe i Stockholm på jobb. Pratat en lång stund med en ledsen förälder (till en av mina elever). Diskat. Försökt, utan resultat eftersom SJ:s sida ligger nere, att kolla lite biljetter och priser ifall jag skulle ta och göra en huvudstadsturné på mitt sportlov.

Jag tror jag kommer sova gott även i natt. Jag ska bara plocka undan lite och sedan laga mig en stor mugg te (även om jag vet att det innebär att jag måste traska upp och kissa mitt i natten) och krypa i säng med Gilla läget...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagsintag: 1317 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 591 kcal - idag blev det ordentlig uppvärming på träningscykeln och sedan ett styrkepass. Najs. Supernajs.
TOTAL: 726/1300 kcal
Känsla: lugn

Inga kommentarer: