onsdag 5 januari 2011

sovmorgon

Vi sover ganska mycket, Matilda och jag. Mycket och länge. Vi tänker att det är för att vi faktiskt behöver det. Och då passar vi på när vi kan. Snart nog är det vardag igen och då är det ju bara att pressa sig igenom veckorna, alldeles oavsett sömnbehov.

Frukosten idag bestod av en fiberrik gröt med blåbär i. Gotti! Och... nytti! Kaffe till det.

Matilda är på väg till Friskis men de senaste dagarnas promenerande har satt sina spår i form av grym träningsvärk och ett ömmande knä (tack för det Dr. Marten!) så jag passar. I stället ska jag läsa bok här hemma och sedan möta upp henne vid Fridhemsplan för vidare äventyr! Det lär nog bli en del promenera i alla fall...

Här är ett par bilder från gårdagens promenad:
(Utsikt från Slottsbron)
(Mälardrottningen på väg till varvet?)

Jag kom förresten på en sak alldeles nyss; jag ska ha ett växthus i min trädgård! Kanske inte i år, men nästa!



Fredhäll, Kungsholmen, Stockholm 5 januari, 2011

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Åååhhhh... växthus *ljuv suck*

Fina vinterbilder också, fast växthus å solvärme, det slår det mesta.

magda sa...

Jaaa... det vill jag ha! Har nog inte råd i sommar - men nästa! Då..! :)))