söndag 9 januari 2011

söndagsfundringar

Söndagsmorgon. Idag önskar jag att jag hade fortsatt min helgprenumeration på DN. Just en sådan dag då jag vill skippa nätversionen och hellre läsa pappersvarianten från första till sista sidan och långsamt dricka såar av kaffe. Te funkar också.

Men nu läser jag i stället DN på nätet och varvar läsningen med lite rundor bland bloggar jag försöker hinna följa. Min bloggroll innehåller allt från stickning, pyssel och god mat till politiska aktualiteter, personliga ting och allmänna cynismer.

Hos Marita Engström läser jag om hur inte bara löneklyftorna mellan män och kvinnor ökat markant under Alliansens tid vid makten (och då givetvis till kvinnornas nackdel) utan hur det för första gången på många, långa år är så att andelen kvinnor i arbetslivet minskar. Och så finns det de som påstår att feminismen och kampen för jämställdhet inte längre behövs. Okeeeeej..?
(Helena Duroj skriver också om detta här!)

Ute är det plusgrader även idag, och jag antar att det tär på snötäcket även om det har drällt ner sådana massor att det nog tar ett tag innan det märks. Efter frukost tror jag det får bli en upprepning av gårdagens sköna långpromenad. Ska se om jag kan få med mig Mannen på det.

Nu blir det påtår! Tjillevipp!


Emmaboda 8 januari, 2011

Inga kommentarer: