måndag 17 januari 2011

oxvecka

Nu är vi inne i den andra oxveckan. Så kallas de långa arbetsveckor som drar igång efter en helgperiod, med nästa möjlighet till lite extra vila vääääldigt långt borta. Fast jag tycker det är skönt. Jag är ju en sådan där kufisk person som gillar mitt arbete och som tycker det är roligt att komma till jobbet på morgnarna. Och långt är det faktiskt inte till sportlovet... ;-)

Halina skriver från Polen och berättar att det var ett sådant rysansvärt oväder att hon omöjligen kunde ta sig hem till familjen i Ukraina och därför fick fira sin jul alldeles ensam. Och så skriver hon att hon blivit förälskad. Förälskad i Sverige. Och då har hon ändå bara sett Österlen i snörök, och så Byn, dårå. Jag har sagt till henne att hon är jättevälkommen att komma och hälsa på mig! Jag hoppas hon tar mig på orden!

Raraste Malin uppe i Stockholm skriver och berättar om planerna inför safarinresan hon åker på om ett par veckor! Hon ska flyga luftballong över savannen! Wohoo!

Och Matilda är med en väninna och simmar med hajar i Egypten.

Men jag är hemma, jag. Jag halkar omkring i is och väta. Och gillar det. Perverst? Kanske. Men framförallt är jag så uppfylld av kreativa idéer och fina planer för mitt Hus. Jag behöver inte åka någonstans alls. Möjligen till Oslo.

Nu blir det te och soffläge. Det har jag ärligen förtjänt!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagsintag: 1347 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 676 kcal
TOTAL: 671/1300 kcal
Vågen i morse visade på: ytterligare ett tappat kilo.
Känsla: Hell yeah!

Inga kommentarer: