söndag 5 december 2010

summering

Det är natt mot lördag. Vinternatten ligger kall över byn och sjön. Halvt stjärnklart och snö, snö, snö... Över snötäcket i trädgården löper ett spår. Vi har haft besök - antagligen av en räv. Min käraste sover i soffan och i kakelugnen brinner några rejäla björkklampar. Jag tror jag ska blåsa ut alla ljus och dra oss i säng.

Jag är sömnig efter ett par händelserika dygn med arbete, grinig tågresa med rejäl försening (SJ höll inte sin del av avtalet och ska betala tillbaka alla mina pengar), sammanstrålning med bästaste Agneta, snabbätning på trevsam mexrestaurang och sedan underskönsång på operan. Småkitschigt, skicklig ensemble och alldeles oemotståndligt vackert.

Sedan körde vi till Helsingborg där vi drack glögg och pratade tills mina ögon gick i kors (av trötthet - inte av glöggen, mind you... ;-)). Jag sov hårt men drömde mycket om Jenny. Hela natten, faktiskt. Jag måste ringa henne i morgon och kolla läget...

Idag, efter en lång trivsam frukost, åkte vi ut till huset Agneta köpt sig. Bara ett stenkast från Mannens föräldrahem... Han kom och hämtade mig (han var på fest i krokarna igår) och sedan var det familjelunch och innan vi styrde ut på E4:an klämde vi in ett besök på nya IKEA, vid Väla. Jag köpte enbart det jag tänkt mig; ljus i olika varianter. Heja mig!

När vi kom hem tände vi en massa ljus och kakelugnen och sedan lagade Mannen entrecôte med en driva grönsaker varpå vi slängde oss i soffan för att se reprisen av gårdagens På spåret.

Helgen så här långt har varit absolut kanonfin, men det blir ändå skönt med en riktig latdag i morgon.


Björkeryd 4(snarare 5) december, 2010

Inga kommentarer: