måndag 27 december 2010

frostigt

När jag klev upp vid halvniotiden var det jämngrått och -14 ute. Jippi. Nu kikar solen fram över allt det vita och temperaturen har gått upp till -10.8. Utanför fönstret faller snöflingor, men jag tror de blåser ner från taket snarare än faller från molnen. Kakelugnarna är tända och en hel del av tapasen (tapana? tapasena? hur gör man bestämd form i plural - på svenska - av tapas?) till kvällens familjemiddag är förberedda. Det blir paella också. Och den misslyckade saffranskladdkakan och godis för senare förtäring.

Johanna sover och Mannen småpysslar. Själv är jag rastlös. Jag kan inte riktigt koppla av. Det känns som måsten runtomkring mig och även om de egentligen bara finns i mitt huvud är det rätt påfrestande. Till och med att duscha och snygga sig och lacka naglarna känns just nu som urjobbiga Projekt. BLEH.

Kanske blir allt bättre om jag äter frukost?


Björkeryd 27 december, 2010

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Flera tapas"rätter"?

magda sa...

Antagligen är det så! :D