onsdag 22 december 2010

final

Sista arbetsdagen idag. Det blev en lååååång dag igår. Tretton timmar av muntliga examinationer är ganska ansträngande. Men så värt allt när alla elever faktiskt klarar sig, om än med varierande resultat! Så när jag kom hem fick det bli ett kort telefonsamtal med min käraste, lite snabbt käk och sedan... sängen. Jag hade inga problem med att somna. Hann inte ens tänka på att öppna Shantaram för några sidors läsning.

Å andra sidan vaknade jag före sex. Tänkte att jag lika gärna kunde kliva upp. Det liksom såg kallt ut därutanför och en koll på termometerns bekräftade det; det är just nu -24 grader. Ptja - jag får väl låta ett par svarta leggings komplettera den aningens korta kjolen, dårå.

Arbetsdagen blir lugn. Lektion ett: se klart Bowling for Columbine med TE1 (diskussion kring filmen först efter lovet). Lektion två: se klart Once Were Warriors med NT2 (ingen diskussion alls eftersom filmen avslutar ett arbete vi gjort). Lektion tre: rolig diskussionsuppgift med NS1. Sedan ska jag och härliga kollegan Annhelen förbereda lite glöggmingel medan resten av folket går till kyrkan för julavslutning (på elevrådets initiativ... jag undrar vad som förorsakade den kovändningen... jag vill minnas att de var väldigt emot just kyrkbesök..?) och när det sedan minglats klart hoppas jag kunna traska hem, via affären för inhandling av ingredienser till Janssons frestelse och rödbetssallad som är mina bidrag till släktjulbordet. Det ska jag alltså laga till ikväll. Hej och hå - och gärna en flaska rom på det...

Men först... mer kaffe!


Emmaboda 22 december, 2010

Inga kommentarer: