tisdag 9 november 2010

snark

Jag är trött som en dupp och borde ha intagit horisontalläge för en god stund sedan. Men jag kände ett visst behov av att plocka undan lite här och laga mig en mugg te. Och prata med Mannen förstås.

Det kändes som om jag varit borta väldigt länge från arbetet när jag i själva verket varit ledig tre dagar (varav två utgjorde mitt höstlov). Hursomhaver var det lika roligt som alltid att komma till jobbet, kavla upp ärmarna (bildligt talat) och sätta igång. Fullt ös precis hela dagen och för en gångs skull tog jag med mig en bibba inlämningar hem, för att läsa och kommentera. Efter ett par timmar gav jag upp. Jag får fixa resten i morgon. Det hinner jag. Nog.

Nu ska jag ägna mig åt den trevliga kombinationen mjuk säng med fluffsigt duntäcke, te (Christmas Tea från Indiska - det är nog det som annars kallas Masala Chai, av doften och smaken att döma - eventuellt med lite pomerans tillsatt?) och Paul Austers Invisible.

G'natt!

Inga kommentarer: