tisdag 23 november 2010

ruskprickigt

Nu är det verkligen mörkaste november! Ljuvligt! Jag traskade hem i mörker och snöglopp iförd dunjacka, kängor och gosiga vantar. Låt det blåsa och jävlas, bara! Jag gillart! Trist bara att det troligen ska trilla ner mer snö i natt och bli kallare, så att Mannen gjorde det kloka och stannade på sin hemmafront, i stället för att komma hit ikväll. Jag hoppas på bättre väderutsikter för i morgon kväll. Han fattas mig.

Jag tror faktiskt jag ska använda kvällen till att greja med mina julsaker. Jag går ner och hämtar dem nu genast!

2 kommentarer:

Erica sa...

Ja! Det är så mysigt att man får kli i kroppen. Svårt att hålla sej från att hänga upp alla stjärnor och pynt tills på söndag...

magda sa...

Jag ska ha allt klart tills på fredag, tänkte jag, för sedan är jag ju hos Mannen i helgen. Annars vill jag helst pyssla upp allt på lördagskvällen.