lördag 27 november 2010

pepparkaka

Vi skulle ändå in till stan och proviantera, så medan Mannen svängde förbi sitt jobb för att ordna med något passade jag på att raida tre butiker i centrum (och jag menar raida; en shoppingrunda ska vara som en väl planerad och minutiöst utförd kommandoräd). Jag var ute efter en topp eller en mjuk kofta. I brunt. Typ pepparkaksfärg. Jag äger inga bruna kläder, men har haft lust till det ett tag nu. Jag har liksom aldrig trott att jag klär i det men upptäckte när jag provade en liten sjal jag virkat att det gör jag ju visst!

Vanligen, när det är något man bestämt sig för så hittar man inget. Men... tänka sig... jag hittade både en mjuk, långärmad topp och en gosig långkofta! Samt varma strumpbyxor. Pepparkakefärgat! Dessutom... en stickad, lite tunnare kofta med spännande framstycke i kamelfärg.

Brunt är det nya svarta!

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

So I see, din blogg ser ju helt annorlunda ut! :) (Jag har oftast läst i readern, vilket är fusk eg.)

Tack för rar kommentar om snudd på min enda närvaro på nätet, i min egen blogg som knappast kan kallas det, så sällan som jag uppdaterar den.

magda sa...

Jag bevakar den ju... ;)