tisdag 30 november 2010

kungligt


Jag tror bestämt att kung Bore kopplat greppet nu. Rejält. Termometern visar -9.3 och ännu något mer snö har under natten lagt sig över tak och parkering. Trots att snötäcket lyser upp en smula är det fortfarande nermörkt. Världen kliver in i mitt kök, via P1-morgon, medan jag dricker mitt kanelkaffe och känner att jag tycker om att leva. Att det här blir en bra dag.

Jag drömmer mycket på nätterna. Långa invecklade drömmar där jag ofta behöver lösa olika vardagsproblem i en oändligt stor familj. Jag vet inte vad de betyder, drömmarna, men kanske har det att göra med hur mina barn och min övriga familj hela tiden finns med mig i mina tankar, med alla deras glädjeämnen och bekymmer? De må leva spridda för vinden men alfan håller ändå ett vakande öga på sin flock...


Emmaboda 30 november, 2010

Inga kommentarer: