torsdag 7 oktober 2010

vilsamheter

Jag tänkte ta en lång bloggpromenad men det är inte så mycket som händer i den bloggvärld jag brukar ströva omkring i en stund varje dag. Så jag tar nog och tappar upp ett hett bad, istället. Tar med mig Jeanne Ray's Julie och Romeo och lägger mig att läsa. Kanske låter jag teven stå på i bakgrunden så att jag kan lyssna lite på Babel, som ikväll kör en MVL-special live. Mycket litteratur nu. Och mycket arbete. Tur jag gillar bådadera.

Har i övrigt chattat med Johanna, pansessan, och telefonerat både länge och väl med Lillmysen. Han har börjat kika runt på bostadsrätter och vi pratade kring banker, sparande, lån, renoveringsbehov, reparationsfonder och liknande. Han plockar vuxenpoäng. Men är ändå min Lillmys. Forever. Jag saknar honom. Och jag tänker med ett styng i hjärtat på vår roadtrip, den där som inte blev av. Den till Lofoten där vi skulle åka ut och klappa späckhuggare. Min käraste säger att det ju knappast är försent. Det har han baske mig rätt i. Vad säger du, Linus? Ska vi? Nästa höst?

Inga kommentarer: