tisdag 12 oktober 2010

väckning

Svart kaffe och sol efter nästan nio timmars sömn. Morgnar kan börja sämre. Jag behöver det just nu. En situation på jobbet suger musten ur mig. Totalt. Det handlar om den berömda "droppen", helt enkelt. Min bägare var liksom redan fylld till brädden. Men... det här måste jag ändå ta mig igenom. Jag är inte ensam, tackålov. Vi hjälps åt.

På rekommendation av raraste väninnan Malin läser jag nu Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Vänskap, livet och filosofi i skön symbios! På mitt sängbord (= i pipeline) ligger också Maria Svelands Att springa och Nej! Jag vill inte å med i en bokcirkel! av Virgina Ironside. På köksbordet (likaledes väntande) ligger Bob Hanssons Vips så blev det liv.

Ibland skulle jag verkligen vilja stanna kvar i sängen, under det fluffiga duntäcket som jag drog fram från sommarförvaringen igår kväll, och bara läsaläsaläsa...


Emmaboda 12 oktober, 2010

Inga kommentarer: