lördag 9 oktober 2010

solen

Det är något med solen och ljuset och de gulorangerödavinröda nyanserna som gör att trädgården, sjön och skogen haft en beläggning som av smält guld idag. Vackert. Effektfullt. Och havsörnsparet som seglade in över sjön var mäktiga att se där de gled på uppvindarna och lät sig beundras en stund.

Jag och Mannens mamma tog en liten runda uppåt skogen men hittade bara en liten näve trattisar. Dessutom hittade jag, förutom spindelskivlingar, gamla röksvampar, en torr liten taggsvamp, halvruttna, svarta trumpetsvampar och en biskopsmössa! Men det gör inget. Jag fick min svamppromenad. Skogen doftade gott och luften var skön att andas.

Middagen åts i sällskap av Mannens föräldrar och två av hans barn. Familjemiddagar är fina grejer. Måste snart äta middag med mina barn, känner jag.


Björkeryd 9 oktober, 2010

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min tomt är helt okej för fågelskådning men något vatten har jag inte... Havsörn. Avis. Bara sett en gång från tomten och det är väl 10 år sedan.

magda sa...

Det var min första "skådning"! Härliga att se är de!