söndag 10 oktober 2010

småsysslor


(En stor Apple Blossom, en Zonal och en hängpelargon samsas med en chili om ett hörn av en fönsterbräda i verkstan.)

Babysteps idag. Arbetsveckorna tar ut sin tribut på helgerna. Jag har varken energi eller inspiration att ta itu med större grejer, så jag gör litegrann. Det jag orkar. Som att tvätta. Pyssla med växterna. Strosa lite i trädgården och ta in något av hösten - rent bokstavligt.

Pelargoner och chili har fått flytta in i verkstan och i tvättstugan...

(Zonal-, stjärn-, doft- och Apple Blossombebisar...)

(Zonal, engelsk och två små zonal till.)

(Zonaler)

(Stor Mårbacka, liten mårbackabebis, två små aloeplantor och en zonal.)

... och ja... fönstren borde putsas...

Lite lönnlöv och fådda prydnadspumpor fick bli en bordsdekoration.

Den stora pumpan, liksom ett par mindre får vakta dörren åt framsidan.

2 kommentarer:

Jajja sa...

Vilken bra prioritering du gör. TA HAND om dig!

Kram

magda sa...

TACK, raraste Vanja! Idag känner jag att jag gjorde helt rätt! *kraaaaam*