söndag 10 oktober 2010

om morgonen

Solen tvekar något mer idag. Den betvingade morgondimman, medan jag satt i soffan och drack mitt morronkaffe och spanade ut över sjön. Men det är mer sol än inte så efter att ha tagit hand om disken ska jag nog ta och gå ut i trädgården och se vad som kan hända. Jag ska höstpyssla det sista med mina pelargoner (fick två nya av "svärmor" igår; en liten engelsk och en stor appleblossom) och så har jag alliumlökar som ska sättas ner i jord. Jag har bestämt mig för att sätta dem i kruka och sedan låta dem övervintra ute i den. Man kan göra så med tulpaner så det bör funka även med Allium.

Jag surfar in på sj:s sida och bestämmer mig preliminärt för en helg i Oslo. Jag saknar mina barn och får helt enkelt se till att göra något åt det. Som vanligt, alltså. Vill man något får man se till att det blir så. As simple as that.

Inga örnar över sjön, än. Men stora flockar av gäss. Bäst de passar sig.


Björkeryd 101010

Inga kommentarer: