onsdag 27 oktober 2010

ljus

Jag fördriver morgonmörkret med tre tända ljus. De väcker mig sakta till liv, tillsammans med ett par stora muggar kaffe. När jag la mig igår kväll hade jag vissa ambitioner. En av dessa var att kliva upp klockan sex och hugga den lediga tvättstugan och hinna köra ett par maskiner innan jobbet. När jag vaknade kom jag på andra tankar, satte fram klockan en halvtimme och somnade om. Gott. Jag behövde det. Nu är jag inte särskilt trött och känner tillförsikt inför den här dagen också.

Onsdagar är ju de mest intensiva på hela arbetsveckan så jag ser alltid till att planera dem väl. Tiden kommer att liksom bara flyga iväg. Och i eftermiddag/kväll är det lite nypremiär på vårt stickcafé eftersom vi nu blir lite mer offentliga; vi ska köra på nystartade Café Himmel & Pannkaka! Det ska bli roligt att se om vi blir några fler!

Jag läste Att springa igår. Jo. Det är sant. Jag valde läsning framför stickning och läste faktiskt ut boken. En bok som berör. Jag rekommenderar den! Sedan, när jag lagt mig, började jag med Bobs nya. Jag hann bara några sidor innan sömnen kom tassande, men så här långt läser man den med ett litet leende i mungipan - samtidigt som jag finner en underton av allvar i den. Och kärlek, förstås. Kärlek till människor och till livet.


Emmaboda 27 oktober, 2010

Inga kommentarer: