torsdag 28 oktober 2010

långsiktigt

Igår kväll var jag disciplinerad. Jag läste en stund, sedan släckte jag. Och somnade. Idag väcktes jag av ett sms. Det var Jenny. Hon saknar mig. Och jag längtar efter henne. Vi konstaterade att vi snart ses. Det blir en dyrbar helg, då jag ska få mysa och gosa med bägge mina Oslotjejer!

Medan jag dricker mitt kaffe, lyssnar på nyheter och kollar Facebook chattar jag lite med en före detta elev, från Stockholm. Han har gått vidare till ett vanligt gymnasieprogram men det är inte alltid så lätt att hålla farten, hur motiverad man än kan vara. Jag peppar lite från mitt håll, ibland.

Jag tänker över hur min dag ska bli. Givetvis ska den bli bra. Men den blir också lång eftersom den avslutas med klasskonferens. Jag planerar dagen så att orken räcker hela vägen. Det känns som att jag skulle behöva ett lika långt höstlov som våra elever. Men så blir det ju inte. Dock är det ju lite mer tillbakalutat med studiedagar så det får väl bli lite halvvilsamt. Och så hägrar ju Pragresan! Om exakt en vecka är vi på väg...

Nu ska jag betala räkningar.


Emmaboda 28 oktober, 2010

Inga kommentarer: