tisdag 5 oktober 2010

lång dag

Det har varit ännu en underbar höstdag här i det sydöstra hörnet av vårt avlånga land. Igår kom jag mig ut på en skön långpromenad med Ingrid (pedagisk sådan, med massor av skönt prat) men idag har jag varit inne i bortåt en nio timmar sisådär. Massor att göra. Roligt! Men också skönt att sedan komma hem, vispa ihop en omelett och lyssna på lite nyheter och läsa en stund innan det är dags att köra bort till träningscentret och köra ett skönt poweryogapass. När jag kommer hem igen ska jag sticka lite och dricka te. Eller kanske går jag och lägger mig med en gång.

SD snubblade krokodilsnyftande ut ur Storkyrkan under biskopens tal om alla människors lika värde, i samband med riksdagens högtidliga öppnande. BOOO-FUCKING-HOO... Där bekände de [återigen] färg. Bajsbrunt kan verkligen vara missklädsamt.

Alfons Åbergs pappa utnämner sina ministrar.

När är det dags för tillkännagivande av årets nobelpristagare i litteratur?


Emmaboda 5 oktober, 2010

Inga kommentarer: