fredag 1 oktober 2010

finfredagsdags

I hallen står min lilla rygga packad och klar. En stickning finns bredvid. Efter jobbet idag kommer Mannen hit och sedan bär det iväg norröver; först till Örebro för att träffa syrran Cia samt mina föräldrar. Förhoppningsvis hinner jag också ta en fika i morgon, med en gammal elev (åja... gammal är hon förstås inte...), innan vi kör vidare mot Värmland för att träffa även den andra syrran, Malin, och hennes familjs samt begå kräftkalas med ett antal okända storheter. Oktober börjar bra!

Mulet ute och vindstilla. Kaffet värmer gott och jag tror jag ska ta på mig den nya sjalen! I övrigt är det Fin Fredagsklädsel som gäller. Det var ett tag sedan jag hade slips på mig, och det har jag inte idag heller. Däremot en fin svart topp (köpt på Myrorna på Götgatan, men den är to die for i alla fall!), svart sammetskjol, svartgråmönstrade leggings och de nya favvisarna; mina 10-håls svarta Gettagrips! Till skillnad från Undergroundkängorna som jag alltid måste bråka med några timmar innan de sitter skönt så satt Gettagripsen som en smäck direkt, när jag tog dem på i förrgår. Sköna att bära och sköna att gå i. Jag undrar varför jag låtit dem stå oanvända i min klädkammare i fem (5) år och gläder mig åt att jag inte sålde dem, häromsistens...

Idag är en sådan dag då jag saknar mina barn lite mer än vanligt. Det känns så långt till jul, då vi alla ska ses. Kanske skulle jag ta en snabbrepa till Oslo en helg och tokkrama på Jenny och Johanna till exempel. Jenny har jag inte träffat sedan i julas... Helst skulle jag ju vilja ha hem dem allihop och pratas och kramas och peta dem fulla med kärlek, lasagne, kålpudding och kanelbullar...


Emmaboda 1 oktober, 2010

Inga kommentarer: