torsdag 2 september 2010

vind i seglen

Inte för att jag ska segla rent bokstavligen, men vinden verkar ha blåst undan den tidiga morgonens regn- och gråväder och nu är det solklart igen! Det känns alltid gott!

I min radio (och troligen också i er..?) försöker nu politikerna överträffa sig själva med sistaminutenlöften. En garanterad bredbandshastighet till alla? Det är lätt att säga "tulipanaros" men fortfarande svårt att göra en... Jag suckar lite inombords, irriterar mig på att alla blajlöften lägger ut dimridåer för de viktiga frågorna och tömmer det sista i kaffekannan i min svarta mugg.

Min käraste är på väg till jobbet. Det var gott att ha honom här igår kväll, i natt och nu på morgonen. Även om jag har behov av att vara själv emellanåt så saknar jag honom när vi är ifrån varandra. Jag tänker att det ska vara så. Att det är bra. Ingen slentrian. Inte ta varandra för givna. Sakna. Längta. Glädjas.


Idag är det 28 år sedan Matilda föddes! Det är något att fira! GRATTIS älskade unge! All kärlek till dig!

Emmaboda 2 september, 2010

3 kommentarer:

Matilda sa...

TACK världens bästa mamma! Jag är fortfarande jättejättenyfiken... ;) Puss och kram!!

magda sa...

Jag hoppas du får en avi med posten idag! KRAMÅPUSS!

Jajja sa...

Grattis Matilda, stora damen! ;)

Magda, jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta. Men TACK för att Du är DU!

Du har en award att hämta här: http://vanjas-pysselblogg.blogspot.com/2010/09/min-forsta-award.html

Kram :)