lördag 11 september 2010

valfrågor

Efter - eller kanske snarare under - en sådan där galet skön och slapp lördagsmorgon befann jag mig i en prekär valsituation. Vad skulle jag ta mig för idag? Cykla ner till småbåtshamnen i Nättraby, på backiga och slingriga omvägar, för att mest bara beskåda när Mannen och hans bästis båtgrejar? Solen skiner och den sköna höstluften talade för detta alternativ. Veckans intensiva träningspass talade emot; kroppen behöver faktiskt vila också. Har jag hört. Stanna i soffan och sticka några varv på min rosa sjal, kanske? Sticklusten talade för. Lusten att vara utomhus talade emot. Gå ut och kratta och kanske ta in lite växter som ska övervintra inomhus? Sticklusten och det ännu milda vädret talade för detta. De behöver inte komma in än på ett tag. Möjligen ser chilin lite stukad ut.

Som den kompromissernas - och logistikens! - mästarinna jag kan vara har jag nu kommit fram till följande:

1. Ta en dusch
2. Slänga in veckans träningskläder i tvättmaskinen.
3. Diska
4. Bädda
5. Ta med mig stickningen och gå ut i trädgården.

Så ska min lördag fortsätta. Vad som sedan händer får vi se.


Björkeryd 11 september, 2010

(Nio år har gått sedan 9/11... Nio år har också gått sedan jag fattade det oåterkalleliga beslutet att skilja mig från mina barns far... På ett något skruvat vis var det Osama Bin Laden som fick mig att inse det lönlösa i att försöka mer...)


Inga kommentarer: