onsdag 22 september 2010

mjau

Ombyte förnöjer. Jag bryter en morgonvana - eller återgår till en gammal? - och dricker mitt morronkaffe i sköna tevesoffan. Ett par tända ljus på bordet och datorn i knät. Ser ut genom de stora fönstren där inga gardiner stör. Det ser ut att bli en fin och solig dag. Det tycker jag om.

Det ska få bli en lugn dag idag. Mina lektioner är planerade och jag har lite annat att göra men inget som känns det minsta stressande. I kväll ska jag gå till biblioteket för en föreläsning om chick lit. Det kan nog bli intressant! Jag hoppas få med mig Catharina också.

På teve berättas det just om att en stor amerikansk undersökning visat att s k katt- respektive hundmänniskor verkligen är två olika personlighetstyper, där kattmänniskorna är kreativa, filosofiska och självständiga och hundmänniskorna är sociala, disciplinerade och utåtriktade. Det är ju det jag har sagt hela tiden; jag är både katt- och hundmänniska. Fast mest kattdito... ;-)


Emmaboda 22 september, 2010