torsdag 30 september 2010

en vanlig dag

Totalt fullpetad dag, från kvart i åtta till fem. Jag hann med allt jag skulle och minst tre improvisationer, dessutom. Mötet med chefen gick bra. Jag jobbar övertid och kommer att få kompensation för det under vårterminen då mitt schema kommer att bli desto luftigare. Bra där. Mycket annat roligt och stimulerande hände också under dagen.

Efter jobbet traskade jag hem och hämtade bilen och körde och handlade öl och vin till helgens begivenheter. Mannen fixar kräftorna. Väl hemma upptäckte jag att tvättstugan var ledig så jag paxade den snabbt och körde några maskiner tvätt medan jag lagade middag, åt den och provbakade ett recept på kokostoppar helt utan socker. De blev mycket goda och ska införlivas i min repertoar av Fin-Fredag-på-jobbet-överraskningar-i-personalrummet-grejer.

Sedan stickade jag klart sjalen jag började med i måndags kväll. Jag brukar inte namnge mina projekt, men om jag hade gjort det kunde den kanske hetat "Min stora feta grekiska sjal" eftersom färgerna minner mig om det underbara, varma, stora blå som jag är så förtjust i. Den är dessutom stor och stickad på rätt feta stickor. Den kommer att värma mig gott under kommande arbetsdagar!

Man kan helt enkelt aldrig ha för många sjalar!

Nu ska jag plocka fram några saker inför helgens roadtrip och sedan ska jag koja tidigt. I natt ska det inte läsas...

Inga kommentarer: