lördag 25 september 2010

den stora mattheten

Huset är nystädat och ytterdörrarna står vidöppna, liksom köksfönstret. I tvättmaskinen snurrar maskin nummer tre, eller om det är fyra? Det är en underbar och vacker höstdag därute. Lite soldis men inga moln. Varmt och skönt. Jag försökte greja lite, men orkade bara vattna. Sedan tog jag med mig kaffemugg och bok ut för att sitta på trappen i solgasset och läsa och titta på när Mannen snickrar så fint (nästan det allra sista nu!) på garaget. Men inte ens det orkade jag. Jag mår lite illa och bokstäverna bara dansar omkring och tankarna glider iväg. Huvudet känns som en basketboll på ett grässtrå.

När man vanligen har så galet med energi som jag har blir man (läs: jag) bekymrad när den bara plötsligt sjunker undan och försvinner och det enda jag nu kan tänka på är en soffa, en kudde och en filt och att blunda och glida bort...

På måndag ska jag gå till doktorn. Det ska jag.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Är det förkylning/influensa du dragit på dig, eller? :( Stackars!

magda sa...

Jag vet faktiskt inte. Är bara så intill dödens trött.

Puss. <3