tisdag 3 augusti 2010

tisdagsbetraktelse

Det blev inget gymbesök igår. En av nackdelarna med att bo på två ställen är att det man behöver ofta är på fel ställe. Men jag och Catharina hade en lång, mysig fika- och pratstund på balkongen, i eftermiddagssolen, och sedan körde jag hem till min käraste där maten redan låg på grillen. Bortskämd? Moi? Nå. Motionen, då. Det gör inte så mycket; idag står såväl en cykeltur som gräsklippning på programmet.

Men först ska jag arbeta klart. Jag har nu fixat klart med studiehandledningarna i Re A & B och lagt dem på plattformen. Donat med inlämningsmappar till eleverna, så de har någonstans att göra av sina inlämningar, har jag också gjort. Rummet/plattformen för Engelska A är också klar. Det jag nu ska klura på är uppdragen för EnB. De ska vara fem stycken, har jag tänkt, och ska utgöra en bra förberedelse för tenta och munta mot slutet av kursen.

Mannen har en semestervecka kvar och är ute och spikar för fullt på garaget. Det känns faktiskt som om vi hinner få det helt klart (utvändigt) innan vintern kommer. Och fint blir det! Själv ska jag se till att jag hinner pyssla lite idag, också. Stickning och virkning ligger väl närmast till hands. Gärna en tur in till en garnaffär, också! Eller kanske en garnrunda på Tradera?

Jag får se vad det blir. Känner mig liksom lite låg, trött och håglös idag. Vädret är kletigt och jämngrått och det ser ut att påverka mitt humör. Kanske lite kaffe skulle pigga upp mig? Jag testar!


Björkeryd 3 augusti, 2010

Inga kommentarer: