torsdag 5 augusti 2010

städning

Hela huset är nystädat. Det är undanplockat, dammtorkat och fint överallt. Golven är tvättade med såpa. Det doftar fräscht och ljuvligt. En mycket skön känsla!

Jag har jobbat en del idag också. Fast inte så mycket. Men tillräckligt. Typ.

Nu sitter jag med fötterna på soffbordet och lyssnar till hur Mannen klipper gräset därute. Men han fuskar; han använder ju åkgräsklipparen. Hmpf.

Jag tänker på mina barn. Matilda är på fjället fortfarande. Jenny kör dieseltruck med den äran. Fast just nu lagar hon en purjopaj. Det vet jag eftersom hon nyss ringde och bad mig om receptet. Johanna och Linus är på Wacken. Tillsammans. Det är rart, tycker jag. Mannen har ju också barn. Jag tänker inte alls på dem som mina, men jag gillar dem. En av sönerna är här idag. Det är roligt, tycker jag. Det är ju liksom familj, i alla fall. Jag gillar familj, jag. I kväll ska vi grilla lamm. Det blir ju en liten, liten familjemiddag då. Det gillar jag också.

Nu tror jag att jag ska uppdatera mig på några nya avsnitt av In Treatment och jobba vidare med den röda korven.


Björkeryd 5 augusti, 2010

Inga kommentarer: