söndag 29 augusti 2010

sensommarsöndag

Idag skiner solen och det är varmt och njutbart utomhus. När vi kommit hem från käraste kusinen Anna-Maria och hennes man - där vi ätit kräftor och umgåsats - satte vi fart med lite småpysslande utomhus. Mannen fixade med släpet som ska besiktigas och något med någonting båtrelaterat (kanske var det en förgasare?) och klipper nu gräset medan jag åkte ner till Blekingeplantan (underbart ställe med stort sortiment, även om jag tycker de är liiite dyra, faktiskt) och adopterade bland annat en alunrot (se förra inlägget). Jag köpte inte någon Agaphantus trots att de hade halva priset på alla, dock. Jag ska spara ihop så jag inte behöver snåla när vi är i Prag - plus att jag snart ska besiktiga bilen och vill ha lite monetär framförhållning ifall det är något som måste åtgärdas. Sedan körde jag hem, snodde ihop en coleslaw som står och mojar till sig ute i köket, och planterade ihop lite växter i en kruka, delade på några andra samt donade med pelargonerna.

Nu har jag fötterna på soffbordet en stund innan jag assisterar min käraste och häller i lite briketter och förbereder kvällens grillning. Kanske är detta en av de sista kvällarna då vi med behållning kan sitta ute och äta middag? Vi får väl se; det är i alla fall vad vi ska göra för att avrunda denna sensommarsöndag. I morgon väntar en ny vecka med mycket arbete och en del andra roligheter, som till exempel stickcafépremiär och vinyasayoga!

Life is good!

Inga kommentarer: