tisdag 31 augusti 2010

grönt är skönt

Än står träden, som skymmer utsikten mot det fula glasbruket, gröna och täta. Jag gillar det gröna och just de här träden är av den där sorten som inte får så vackra höstfärger sedan utan mer bli grå och trillar av. Så jag passar på att njuta av dem nu. Idag rör sig knappast ett enda löv i den klara morgonsolen. När jag klev upp för en halvtimme sedan visade termometern på 3.9 grader. Det kryper neråt, men ännu värmer solen gott på dagarna.

Jag hade svårt att somna igår. Det är inte så lätt när man har en granne som skriker högt, som snyftar så det hörs ner genom golvet (mitt tak) och gråter hysteriskt medan han ropar efter sin mamma och sin pappa och säger att han inte vill bo själv, att han hatar sitt skitliv och att han inte vill leva mer... Aldrig mer ska jag skoja om hans tourettesliknande falsettsång eller maniska skratt. Jag tyckte så synd om honom att jag fick ont i magen. Lyckligtvis var han inte ensam; jag hörde tydligt att någon pratade lugnande med honom och framåt midnatt somnade han nog. Det blev åtminstone tyst.

Det Nya Livet ångar på. Regelbunden träning och smaskig LCHF-kost gör sitt. Jag lättar lite för var vecka. Och mår fint under tiden. Life is good.

Planer för eftermiddagen och kvällen innefattar klippning, lite röjning hemmavid och så vinyasayoga. Det blir bra det!


Emmaboda 31 augusti, 2010

Inga kommentarer: