lördag 24 juli 2010

mera regn

Det blev ändå inte så mycket regnande igår. Det mestadels hängde i luften, och vi både spikade på garaget och satt med fikagäster ute i bersån, i tidiga kvällen. Men idag regnar det på ett helt annat vis. Temperaturen har sjunkit och det blåser rätt bra. Regnet strilar mer bestämt. Det är bra. För allt som växer. Och för mig som kan lata mig inne. Ändå har jag liiite dåligt samvete eftersom Mannen snickrar vidare därute. Fast han håller på med sådant där finlir som han bäst råddar med själv. Banka och spika rakt av kan jag vara behjälplig med, men småmäta och passa till och sånna goa grejer ska jag nog helst inte lägga mig i. Så jag sitter i soffan i stället, lyssnar på Bokcirkeln i P1, facebookar, slösurfar på Tradera och läser emellanåt i Håpas du trifs... Det är lite jobbigt att läsa om den där mssbrukaranhöriggrejen. Tungt, liksom. Jag tar det i etapper.

Jag har en stickning liggandes här bredvid också. Min röda korv av finaste, mjukaste ullgarn. Jag vill bli klar med den snart. Kanske skulle jag kolla ikapp mig på In Treatment och göra den färdig? Aja. Jag får se.


Björkeryd 24 juli, 2010

Inga kommentarer: