söndag 18 juli 2010

dofter

Gårdagen blev hur supersoffig som helst. Bortsett från en snabbraid till en affär, där bland annat lite salt smågodis inhandlades, tillbringades precis hela dagen och större delen av kvällen med näsan i en bok. Jag fortsatte i morse när jag vaknade. När jag väl fastnar i läsningen så är jag totalt hopplös. Men det verkar som om Mannen kan leva med det. Och vi såg faktiskt både musikprogrammet The Seventies och en långfilm tillsammans.

Idag är jag färdig med Kajsa Ingemanssons bok och har gått vidare med Iain Banks Walking On Glass. Jag har solat också. Och kört en maskin tvätt. Och druckit kaffe. Och klippt en del av gräsmattan (den som dristat sig till att växa i torkan). Och varje gång jag passerat kökstrappen har jag njutit av dofterna från mina kryddor som står där. Ljuvligt är bara förnamnet.


Agneta ringde för en stund sedan. Hon är på väg och lär väl vara här vid sextiden. Jag ska fixa en sallad och Mannen har lovat rådda till sin smarriga vegopizza. Najsigt värre.


Björkeryd 18 juli, 2010

Inga kommentarer: