fredag 30 juli 2010

Byskvaller

Vi körde upp hit till Byn igår eftermiddag. På kvällskanten gick vi och åt en pizza. Det var väldigt goda pizzor, kunde vi konstatera. Mariestadsölen till var inte alltför sorglig, den heller. Efter pizzaätandet skulle vi möta upp Mannens dotter på torget. Hon är här på festivalen, förstås - och tyckte hon behövde ett par gummistövlar. Medan vi satt där på torget upptäckte jag att pedofilskulpturen fått en huvudbonad. Där ser man!

Det var lite trivsamt att sitta där på en parkbänk, käka lite godis och titta på festivalungarna, som drog förbi i små grupper.

Nu dricker jag mitt morronkaffe och ska strax ta mig en dusch innan vi drar vidare mot nya äventyr - via en frukostfika på Fenix. Det är Fin Fredag och jag tror den blir absolut superfin! Det brukar bli fint i Tolg...


Emmaboda 30 juli, 2010

Inga kommentarer: