tisdag 27 juli 2010

better safe than sorry

Idag fick det allt bli kaffe igen. Jag vågar inte chansa och få en sådan off-dag som jag hade igår. Däremot är ambitionen att dra ner rejält på koffeinintaget så något mer kaffe blir det inte idag. Basta!

Idag vaknade vi samtidigt (efter att ha sovit som två stenar hela natten - så mycket för fullmåneteorier!). Det är det bästa. Sedan kan man alltid se vem som först kommer sig ur bingen för att aptera kaffebryggaren. Solen lyser över oss idag och strax ska jag gå ut i dess sken för att hänga tvätt. Mannen är redan i färd med att snickra vidare på garaget och lite senare idag ska jag inviga hans senaste överraskningsprickasent - ett snickarbälte!

Jag ska nita fast insektsnät vid takkanterna. Jag får nog lägga upp en bild senare, så slipper jag förklara hur och varför. Men först tänkte jag diska av lite. Slänga i ännu en tvätt i maskinen. Bädda rent. Och på spisen kokar jag svarta bönor. Sedan väntar röda dito, samt black-eyed peas. Det är gott i sallader, grytor och annat!

Jag har sådan pyssellust. Är på jakt efter ett särskilt, färgsprakande blommigt tyg med lite asiatisk touch. Ska göra ett syexperiment! Men first things first; jag har en del annat att avverka först, idag!

Dagens bikt: OK. Nu är det klippt; jag har tagit en förmånlig prenumeration. 7 nr för 149 spänn, på... Allt om trädgård. Så långt har det alltså gått, nu.


Björkeryd 27 juli, 2010

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gudars skymning! Allt om trädgård... Jag har mina potatisar och en väldigt ledsen paprika och en ännu mera ledsen chilipeppar. Rabarber. Sådär.

magda sa...

Varför är din chili ledsen?

Gumman lilla sa...

Men OJ! Utan att någonsin ha haft dig så väldigt nära måste jag säga att jag känner en stor STOLTHET! Äntligen Magda, äntligen!

magda sa...

Haha, lilla Gumman... Nu är jag ute ur garderoben!!! ^^,