söndag 20 juni 2010

söndagsmys

Liten sovmorgon. Gemensam frukost på lösa boliner. Utflykt till, och promenad i, Brunnsparken i Ronneby. Milt i luften och vackert! Kaffe hemma och så småningom kålpudding, på begäran av Matilda. Hemfärd i tidiga kvällen.

Jag har kommit igång med mina garner. Efter en ändring är Matildas lila bolero klar. Inte illa. Jag började med den i vintras... Jag har lagat hennes originella kamerafodral också, och stickat klar min Contessasjal. Påbörjat en mormorsruta (var ju tvungen att kolla så jag minns hur man gör), som är början till en hel pläd, och mohairtuben till Matilda, på härliga rundstickor. Det känns så gott och allteftersom jag börja med små projekt föds nya idéer. Me likes!

Det är dags att krypa i säng. Matilda och jag har druckit te och kollat på Fredrik Lindströms Världens modernaste land?. Normalt skulle morgondagen vara min sista arbetsdag på nästan två månader, men så blir det inte i sommar. Jag har inte arbetat in hela sommarlovet och för att klara ekonomin måste jag arbeta på sommarskolan i tre veckor. Den börjar i morgon, med ca 15 elever som ska intensivläsa engelska. Dessutom går jag in redan första dagarna i augusti och börjar med planeringarna inför höstterminen. Det senare har jag dock förtroendet att göra på valfri arbetsplats, vilket innebär att det nog blir en del arbete hemifrån. Det känns skönt att veta att min chef har den tilliten till mig. Och det här med att arbeta känns inte särskilt betungande; jag har roligt och slipper dessutom få magsår när räkningarna trillar in.


Emmaboda 20 juni, 2010

Inga kommentarer: