onsdag 16 juni 2010

solsolsol

Jomenvisst sken solen på våra studenter. Hela dagen! Den sken för övrigt även på oss andra. Vid utspringet hann det till och med bli en smula varmt. Sådär så att man egentligen ville uppsöka en skugga. Vid fyra var allt klart och röjt och undanplockat och då gick jag hem. Tog bilen och åkte och handlade. Min kyl är så tom så det ekar därinne. Eller var, rättare sagt. Nu är den trevligt belamrad igen. Dessutom köpte jag två fräscha, blåvita campingstolar till min balkong. Inte alls sådana jag vill ha, egentligen, men tills jag hittar sådana jag vill ha, får de duga. I kväll kan vi sitta där en stund, Matilda och jag, och röka (hon) och dricka lite vin (bägge). Det blir trevligt värre, det.

Jag saknar Mannen, men den här veckan får bli som den blir. På fredag, i alla fall, åker jag/vi ner till honom.

Utanför, på gräsmattan, sitter några av mina elever och ölar och glammar. Jag är glad för deras skull. De har ett år kvar, men nu... just nu... är det soligt och ljummet och ett långt, löftesrikt sommarlov ligger framför dem, helt ograverat.

Inga kommentarer: