tisdag 8 juni 2010

rälig

Jag sov inte bra i natt. Halsen sved, kroppen molade och värkte och det kändes som feber av och till. Men att köra i sol genom blekingeskogen upp mot Småland, i den tidiga morgonen, kändes ändå fint. Jag har visserligen tillbringat dagen inomhus, men glatt mig åt solen där utanför. Nu drar svarta moln ihop sig över Byn och inte känns halsen eller den molande kroppen nämnvärt bättre, heller.

Jag går hem från jobbet nu, tar ett par panodil och sover en stund. Känner jag mig bättre när jag vaknar packar jag snabbt en liten ryggsäck med det allra nödvändigaste och kör ner mot Norje och Sweden Rock för att mötas och umgås med goda, efterlängtade och saknade vänner ikväll. Sova i husvagn med fina väninnorna och sedan köra tillbaka till Byn jobbet i morgon bitti igen. Eller... ja... det hinner nog bli förmiddag innan jag är ute på vägen igen.

Matilda är förresten hemma i Sverige nu. Jag ska ringa henne sedan. Ljuvligt!


Emmaboda 8 juni, 2010.

Inga kommentarer: