måndag 28 juni 2010

måndag!

Det är märkligt hur jag, efter drygt åtta timmars oavbruten sömn, kan vara så infernaliskt trött när väckaren börjar härja med mig. Dock vaknade jag i duschen och som lök på laxen hade min käraste bryggt kaffe som jag genast kunde hälla upp en mugg utav. Grädde i, förstås.

Det är fint med ljudböcker i bilen, även om det blir lite over the top att höra Ranelid själv läsa. Nackdelen är att jag ju ibland är mitt i en intressant eller fängslande passage när jag kommer fram till jobbet och sedan måste avbryta, när jag helst skulle vilja sitta kvar och lyssna färdigt på kapitlet.

Några av mina elever lyssnar också på ljudbok, som en del av sin engelskaträning. Jag har fixat fram Coraline, och nu även fått håll på min egen bok så att jag kan fulkopiera lite sidor åt dem, att ha som stöd.

Ute skiner solen och det ser ut att kunna bli en rekordvarm dag! Inne på min arbetsplats är det svalt och skönt och när jag kommer hem ska jag ta mig en lång, skön fika på min balkong, i eftermiddagssolen.


Emmaboda 28 juni, 2010

Inga kommentarer: