tisdag 29 juni 2010

hemmakväll

Lugn kväll med mig själv. Peter ringer och pratar en stund. Det var längesedan och jag blev lite glad av det. Han träffade Bob Hansson häromsistens. Jag sitter på balkongen med en mugg kaffe och läser Dan Josefssons och Egil Linges Hemligheten, hittar kanske ett och annat fulmönster hos mig själv och lär mig om anknytningsteorier. Läser några bloggar och hittar en ny stickrelaterad sådan. Sedan stickar jag en stund och kollar på nyheter och väder och Engelska antikrundan med ett halvt öga. Får för mig att kolla i pryllådan i städskåpet om jag inte möjligen har en lampsladd liggande. Och det hade jag. Så jag skarvade och donade och pysslade och äntligen fick jag upp kökslampan på rätt plats över köksbordet. Hemmet tar mer form. Mitt i lamppysslet ringde Linus och ville småprata en stund. Bra tajming, för det ville ju jag också. Jag vill i och för sig alltid prata med honom när han ringer. Jag hoppas träffa honom snart! Får ta en bästkustrunda så snart jag har semester! Jag äter en enkel sallad på tomater, mozzarella, basilika och lite olivolja och sjunker sedan ner i tevesoffan med stickningen. Mannen ringde och vi pratade och saknade lite en stund. Ingen fara... vi ses ju i morgon igen.

På Kunskapskanalen ser jag nu ett program om Påskön och stickar vidare. Snart ska jag laga mig en mugg te. Allt som allt en fin kväll hemma.

Inga kommentarer: