fredag 4 juni 2010

fint

Solen skiner ute. Termometern visar redan 16 grader. Inte ett moln på himlen och löven på träden utanför mitt fönster rasslar mer för att de är asplöv än för att någon vind rör vid dem. Jag har en good-hair-day och mitt kaffe smakar extra gott med en slatt grädde i. På mitt arbete väntar två långlånga lektioner och så kan jag nog gå hem vid lunchtid, om det inte helt mirakulöst har kommit in fler inlämningsuppgifter. Jag saknar 50 st, lite drygt, och deadline är på tisdag. Femtio saknade inlämningar innebär att nästan samtliga elever har skjutit upp det sista uppdraget till allra sista minuten (samt att några har mer än ett uppdrag kvar att skicka in... och kommer de inte in får de inte göra den muntliga examinationen...). Inget att förvåna sig över; jag gör ofta likadant. Idag ska jag ge dem ett nytt verb, ett som jag själv behärskar till fullo: to procrastinate.


Emmaboda 4 juni, 2010

Inga kommentarer: