torsdag 3 juni 2010

Byn

Idag, efter avslutad arbetsdag, ska jag stanna kvar här i Byn. Kanske träna. Gå till biblioteket och lämna ett par ljudböcker och låna lite nytt. Reda upp det där rotiga hörnet i sovrummet som skulle vara min skriv- och pysselhörna. Kanske innebär det också en liten sväng till något secondhandställe, för att hitta en vettig hylla som jag kan förvara alla mina pyssliga saker i. I den tidiga kvällen tar jag bilen och hälsar på min kära väninna Catharina. Dricker en mugg kaffe, eller två. Samtalar. Skrattar. Kanske går en promenad med hennes hundar. Kommer jag inte hem för sent kanske jag smäller upp tavlorna som stått i tre månader, lutade mot en vägg i vardagsrummet.

Sådana här saker tycker jag också om att göra. Vilar min själ i.


Emmaboda 3 juni, 2010.

Inga kommentarer: