söndag 6 juni 2010

bästa

Jag har två hem. Och inget. Det är så det känns. I nuet. Och är. Det sliter på mig. Jag vill inte välja bort något av dem. Kan inte. I det ena finns min käraste. I det andra finns ju jag. Det är så det känns. Lika mycket som jag älskar att vara hos honom. Med honom. Lika mycket älskar jag att landa hemma hos mig. Med mig. Man kanske inte kan ha en kaka och samtidigt smarra i sig den. Men man kan ha det bästa ur två världar. Det kan man. Det måste man kunna. Jag har bestämt mig att jag kan. Och ska.


Björkeryd 6 juni, 2010

4 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Vad smidigt att ni bor på samma ställe... då hittar jag er lätt. Kommer ni att vara där hela festivalen?

Vi åker ner i morgon strax efter lunch.

magda sa...

Jag kommer officiellt att dyka ner fre em och stanna till sö fm.

MEN... i smyg kommer jag att vara där även tisdag kväll/natt... ;)

ANNAANNA sa...

då kanske det kommer någon å smyger på er i kväll/natt då...

I smyg alltså.

magda sa...

Spännande! ;-)