måndag 31 maj 2010

måndag

Jag har sovit hemma i natt. Hemma som i Byn, alltså. Det känns ovant. Men jag passade på att ge mig själv ett skönt, varmt bad och min säng är skön att sova i även när jag sover ensam. Mina bortglömda räkningar, som var anledningen till att jag körde hem, är betalda och jag kan se ett ljus i tunneln.

Sovmorgon har jag ju kunnat ta också. Ska inte vara på mitt arbete förrän om en halvtimme. Gott om tid. Jag fyller på mitt kaffe och lyssnar på P1morgons nyheter. Israelerna har attackerat Ships to Gaza-konvojen och det rapporteras att 15-16 personer (benämnda "aktivister" som om det skulle ursäkta något?) dödats och 50-60 ytterligare har skadats. På det turkiska fartyg som tycks ha drabbats hårdast av israelerna finns Mattias Gardell. Heder åt honom och alla andra som engagerar sig!

Jag är klar för en ny arbetsvecka. Det är mulet och blåsigt ute men det fetignorerar jag och har ändå på mig rätt somriga kläder. Jag glömde min lunchlåda hos min käraste men jag har kokat mig några ägg och packat ner tillsammans med en yoghurt. Det funkar. Idag har jag enbart lektioner på högstadiet. Inte många kvar nu. Men vi jobbar på in i det sista. It ain't over til' it's over. Och sedan är det sommarskola för några.

Jag önskar er en magisk måndag!


Emmaboda 31 maj, 2010

Inga kommentarer: