tisdag 4 maj 2010

fascination

Igår när Mannen och jag ätit en god lasagnemiddag, tillagad med gemensamma ansträngningar, fastnade jag lite framför teven. Bonde söker fru (vilket i sig är en märklig titel då den förutsätter att bonden är en heterosexuell man - vilket inte alls alltid är fallet). Alltså... jag är helt fascinerad. Vad är detta för något? Jo... alltså... programidén... den har jag ju hört talas om sedan några säsonger... Men jag har aldrig tittat på programmet. Just igår var det tydligen någon slags upptakt där säsongens bönder presenterades så jag fick mig en ordentlig koll på dem. Ensamma, vanliga trevliga människor som söker andra ensamma, vanliga trevliga människor att älska och dela livet med. Jag kan inte låta bli att beundra deras mod! Att outa sig med sin ensamhet och sina drömmar på bästa sändningstid kräver sin man/kvinna. Frågan är bara vad de får för svar? Måste jag kolla fortsättningen för att få veta? Vill jag ens veta? Jag vet inte.


Emmaboda 4 maj, 2010

Inga kommentarer: